Året var 1990 när Dr. Alexandre Dingas grundade SOSkin. Som biolog kände han sig besviken över det franska laboratoriernas utbud och upptäckte att de produkter han hoppats hitta på marknaden inte fanns tillgängliga.
Hudvändligt varumärke
Dr. Dingas ställde upp ett mål för sig själv: att skapa ett varumärke som inte bara var effektivt utan även hudvänligt – en produktlinje som inte bara sammansvetsar och ger harmoni åt huden, utan också till varandra. Han strävade efter något som professionella inom hudvården kunde rekommendera med förtroende till sina patienter och klienter.
Produkter som famställs inom familjeföretaget
Idag, efter en lång och framgångsrik resa, säljs SOSkin i över 40 länder världen över. Märket har fullständig kontroll över tillverkningsprocessen tack vare att produkterna fortfarande framställs inom familjeföretaget. SOSkins produktsortiment är utformat för att vara unisex, och starkt fokus ligger på säkerhet, hälsa och hållbarhet. Den genomgående ambitionen är att skapa produkter som inte bara ger resultat utan också stödjer långsiktig hudhälsa och välbefinnande.
Följeslagare för hudvårdsentusiaster
Oavsett var i världen du befinner dig, finns SOSkin närvarande och tillgängligt. Det återfinns på apotek, varuhus och parfymerier samt har blivit en självklarhet hos hudkliniker, spa-anläggningar och skönhetssalonger. Detta är inte bara en produktlinje, det är en följeslagare för hudvårdsentusiaster över hela världen, som bygger på en visionär biologs strävan efter att lyfta fram det bästa i vår hudvård.